Після підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті житомиряни почали активніше користуватися безготівковим розрахунком. Це пов’язано з тим, що розраховуватися карткою чи смартфоном за допомогою QR-коду більш вигідно, ніж готівкою.
За даними управління транспорту і зв’язку міської ради, за перші 5 днів кількість безготівкових розрахунків у міському електротранспорті зросла майже у 6 разів, в комунальних автобусах – у 5.
Якщо говорити про приватні маршрутки, де запрацювали валідатори, то в період з 10.01.2020 по 14.01.2020 житомиряни здійснили 21 480 операцій в безготівковій формі.
Під час брифінгу 16 січня заступник міського голови Олександр Шевчук дав відповідь на найпоширеніші запитання від житомирян.
1. Відривний квиток: На сьогодні можна видавати обидва види квитків, тож відривний квиток законний. В подальшому планується перехід на єдиний квиток.
2. Учнівський транспортний квиток: Найкращий варіант для учнів – транспортна картка для учнів, яка діє в комунальному електротранспорті. В приватних маршрутках та комунальних автобусах вартість проїзду для учнів становить 3 гривні в період навчання.
3. Стосовно технічних збоїв програми при розрахуванні карткою: Всі валідатори було перепрограмовано. Поодинокі випадки технічних збоїв наразі усуваються перепрошиванням. Транспортна ж картка працює без зауважень.
4. Стосовно пільгових категорій: Пільгові категорії мають право безкоштовного проїзду в міському транспорті їздять безоплатно (учасники АТО та члени сімей загиблих учасників АТО; учасники бойових дій та інваліди війни; особи з інвалідністю I та II та особи, що супроводжують осіб з інвалідністю I групи; учасники ліквідатори наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, діти-сироти, діти з інвалідністю та особи, які їх супроводжують, діти з багатодітних сімей).
5. Нічний тариф: з 22:00 до 6:00 комунальний транспорт працює за нічним тарифом. Вартість проїзду для всіх категорій громадян становить 10 грн.
6. Картка житомирянина: На цей момент видано 21 тисячу Карток житомирянина для пільговиків. Заявки на її отримання продовжують прийматися.
7. Транспортна карта: Її транспортний додаток читається всіма валідаторами та працює у всьому міському транспорті – як у комунальному, так і в приватному.
8. Тарифи для пенсіонерів: У Житомирі пенсіонери за віком їздять в міському електротранспорті безоплатно. В комунальних автобусах та приватних маршрутках для пенсіонерів за віком з 10.00 до 16.00 діє пільговий тариф – 3 гривні. В інший час – на загальних підставах.
9. Стосовно відсутності чи несправності валідатора у транспорті: У разі відсутності чи несправності валідатора в автобусах, вартість проїзду складає 3 грн. Якщо карта заблокована банком, на карті немає коштів чи відсутня функція безконтактної оплати – валідатор її не приймає і це не є приводом сплачувати 3 гривні.
10. Стосовно конфліктів, які виникають у міському транспорті: У кожній маршрутці має бути телефон перевізника та гарячої лінії управління транспорту Житомирської міської ради - 47-07-09 (телефонувати з 9:00 по 18:00). Щоб швидше виправляти недоліки та технічні збої, про проблеми при оплаті в транспорті варто інформувати управління транспорту міської ради.
Також і колишній заступник мера Дмитро Ткачук на своїй сторінці у фейсбук відповів на найпоширеніші запитання житомирян.
Якою карткою краще платити?
Як і писав в попередньому пості найуніверсальнішою і найнадійнішою є транспортна картка (еКвиток), така яка зображена на фото до цього посту. Ця картка виготовляється на замовлення КП “Житомиртранспорт” і поширюється у точках продажу на зупинках громадського транспорту. Адреси точок і режими роботи на сайті за посиланнями нижче. Єдиною функцією цієї карти (поки що) є оплата проїзду громадському транспорті тому вона найкраще підходить і сприймається системою. Всі валідатори її знають, вітаються і поважають, на відміну від банківських карток, які виготовляють різні картки, з різними чіпами і звичайно, що будуть відповідати: “проблема не з нашою картою, а тим обладнанням куди ви її прикладаєте”. Банківські картки є додатковою опцією, для тих хто їздить рідко, або гостей місто. Рідною для системи АСООП є транспортна картка (еКвиток), тому рекомендую купити собі саме таку картку. ЇЇ ціна 20 грн. Поповнити можна на будь-яку суму до 500.
📌 Чи можна транспортною карткою розраховуватись в маршрутках.
Тверде Так. За дописами людей в мережі, видно, що деякі працівників з мережі продажу та поповнення карток давали відповіді, що ці картки діють лише в електротранспорті та зелених автобусах. Так і було, доти, доки у маршрутках не було валідаторів. Тепер транспортна картка діє у всьому міському транспорті і читається всіма вадідаторами. Єдиним нюансом є те, що таке можливо при тарифному плані “Гаманець”, безлімітні пакети послуг для електротранспорту, як і раніше діють лише на електротранспорті. Тарифний план “Гаманець” може бути записаний, як на звичайну та і на учнівську картку.
📌 “Подвійні списання” з банківських карток.
Легенди про те як з когось списались гроші посеред ночі та ще й за пару поїздок, а він вже спав і ніде не їздив, впевнено крокують фейсбуком. Важливо зазначити, що такі спостережливі поширювачі міфів не звертають уваги на попередні години своєї банківської виписки, коли вони користувались транспортом. Справа в тому, що система АСООП працює не як банківський термінал для прикладу в магазині і при валідації карти не відбувається он-лайн зв'язку з банком для списання коштів. Таке списання відбувається відкладено і може відбутися впродовж доби. Це дає можливість швидше здійснювати валідації карток не створюючи черг, як то часто буває в тих же магазинах, коли термінал шукає зв'язок з банком. Натомість списання по виписці відбувається не в фактичний час поїздки а пізніше. Тому, дійсно може бути так, що людина їздила пару раз за день в транспорті і лише ввечері з її банківської картки списались ці кошти. Більше того, якщо у людини навіть не було коштів на картці то система дозволить їй зробити одну поїздку в кредит і спиши кошти при поповненні рахунку. Гратися з цим не варто, бо при спробі повторної оплати, за відсутності коштів, карта може потрапити до чорного списку і бути заблокованою. Немає у нас ніяких подвійних списань, ми ж не Ньою-Йорк якийсь. ;-)
📌 Скільки учні повинні платити в тролейбусах і трамваях готівкою?
Вартість разової поїздки, при оплаті готівкою, для учня в електротранспорті становить 5 грн. Саме так затверджено в рішенні виконкому. Ніяких знижок при оплаті готівкою не було і не має відповідно. Тут нічого не змінилося. Натомість як було раніше, учням можна придбати безлімітний пакет послуг для проїзду в електротранспорті і за 35 грн їздити скільки хочеш впродовж 30 днів, або поповнити транспортну карту з тарифним планом “Гаманець” і платити по 3 гривні. Дійсно в оголошеннях розміщених виконкомом в транспорті є помилка, але документом є не оголошення а саме рішення, тому так.
📌 “Відривні талончики” замість “квитки з валідатора”.
Логічним є видача всіх квитків, незалежно від форми оплати, через валідатор. Він має таку функцію і це абсолютно передбачено нормативними документами. З коментаря начальника управління транспорту зрозуміло, що перевізникам дозволили видавати паперові квитки при оплаті готівкою. Ніякий наказ мінтрансу, як звучить за однією з версій, не зобов'язує щоб при готівковій оплаті були саме такі квитки. В наказі затверджені обов'язкові реквізити квитка, які так само передбачені і в квитку з валідатора. Тому дійсно, можна видати обидва види квитків, які саме видаватимуть в житомирських маршрутках залежить від позиції виконкому міськради.
📌 Для чого ця різниця в ціні при оплаті готівкою і безготівково?
Різниця в цінах була запроваджена, щоб: - гривнею стимулювати людей придбати собі картку і платити безготівково; - таким чином, збільшити кількість безготівкових оплат; - зменшити частку готівки в транспорті; - наблизитись до об'єктивного підрахунку пасажиропотоку, бо всі безготівкові оплати зафіксовані в системі; - мінімізувати проблему видачі квитків пасажирам, адже при оплаті карткою він виходить автоматично.
Варто додати, що при виникнені проблем з валідаторами або транспортними картками можна звертатися у вайбер/телеграм на номер 073 333 15 80.
У Житомирі на перехресті вулиць Святослава Ріхтера та Івана Кочерги будують новий світлофорний об'єкт, на це витратять 424 тисячі з міського бюджету...
Житомирському трамвайно-тролейбусному управлінню виділяють з бюджету громади понад 1 млн грн за перевезення пільговиків комунальними автобусами, також підприємство має сплатити 2,5 млн грн юридичним ...
25 листопада рішенням сесії Житомирської міської ради передбачили кошти на обладнання безперебійниками ще 10 обʼєктів. Наразі у Житомирі 20 світлофорних об’єктів зі 119 вже мають резервне живлення...