14 травня виповнилося 125 років з Дня заснування у Житомирі другої державної пожежно-рятувальної частини. А от про історію створення підрозділу розповідає музей, розташований у самій історичній будівлі частини.
Як свідчать архівні документи, рівно 125 років тому – 14 травня 1895 року за ініціативою начальника Волинської губернії відбулася нарада, на якій було вирішено: “в виду охранения населения города от пожаров принять решение об устройстве 1-го пожарного отделения вследствие перевода его в приобретенную городом усадьбу госпожи Козловой”.
Так в Житомирі у 1895 на землях поміщиці Козлової було збудоване пожежне депо - дерев’яна одноповерхова будівля зі спостережною вежею, розташованою по колишній Базарній вулиці, згодом вулиці 1-го Травня, а нині – Святослава Ріхтера, 33. Тут почала свою історію перша професійна пожежна частина, створена з числа вільнонайманих робітників. До цього перше пожежне відділення знаходилося у старому дерев’яному будинку на Бульварі при поліцейській дільниці на базі розформованих полкових пожежних команд, що складалися спочатку із солдат місцевого гарнізону, непридатних для стройової служби, а згодом – із вільнонайманих людей.
Тепер на цьому місці розташована сучасна державна пожежно-рятувальна частина №2 та знаходиться відомий усім житомирянам музей пожежно-рятувальної служби.
Пізнати частину легко – все за тією ж пожежною вежею, тільки вже з червоної цегли, яка нині є прикрасою міста та пам’яткою містобудування і архітектури. ЇЇ автор – німецький архітектор Карл Єнш. Збудована сучасна вежа на місці старої дерев’яної каланчі із сигнальними флагштоками, що піднімалися над нею. Десятиліттями вона залишалася найвищою точкою міста, звідки проглядалися не лише околиці, а й розташовані поблизу села. Тут цілодобово чергували пожежні спостерігачі, які подавали сигнал про пожежу. Тривожно дзвонив дзвін, на флагштоці піднімалися кульки, або сигнальні прапорці, а вночі – ліхтарі. З воріт депо з переливчастим звуком ріжка чи труби виїжджали кінні ходи і, вистукуючи по бруківці, мчали до місця пожежі. Цокіт копит і гуркіт колес, могутні коні, блискучі каски, брандмейстер, який скакав попереду – все це залишало в серцях людей тривожно-урочисте почуття надії на порятунок.
В дещо пізніші часи взимку вежа слугувала сигналом і школярам: якщо було нижче 20 градусів морозу, на ній вивішували червоний прапор. Це означало, що з першого по четвертий клас діти в школу не йдуть.
За 125 років змінилося багато. На зміну кінним ходам, на яких були встановлені діжки з водою та ручні насоси, прийшли сучасні пожежні автоцистерни, їх у підрозділі – 4. Службу сьогодні у частині несуть 56 рятувальників, караули чергують за графіком - доба через 3. Наразі у числі ще чотирьох пожежно-рятувальних частин вони забезпечують реагування на різного роду надзвичайні події та ситуації, що стаються на території Житомира.
У день свята керівник ДПРЧ -2 м. Житомира Андрій Олійник дякує усім ветеранам та керівникам частини, які стояли у джерел розбудови сучасної служби. Серед них – Володимир Трохимчук, Володимир Герговський, Валерій Макаревич, Ігор Нікітчук, Олександр Проценко, Володимир Бобер та й інші самовіддані керівники. Колеги-рятувальники з усіх куточків області вітають особовий склад частини з пам’ятною датою і зичать, як ведеться у пожежному товаристві, «сухих рукавів».
У Житомирі на перехресті вулиць Святослава Ріхтера та Івана Кочерги будують новий світлофорний об'єкт, на це витратять 424 тисячі з міського бюджету...
Житомирському трамвайно-тролейбусному управлінню виділяють з бюджету громади понад 1 млн грн за перевезення пільговиків комунальними автобусами, також підприємство має сплатити 2,5 млн грн юридичним ...
25 листопада рішенням сесії Житомирської міської ради передбачили кошти на обладнання безперебійниками ще 10 обʼєктів. Наразі у Житомирі 20 світлофорних об’єктів зі 119 вже мають резервне живлення...